Często zadawane pytania przed wizytą w gabinecie stomatologicznym, chirurgicznym i implantologicznym – część 2

Często zadawane pytania przez pacjentów przed wizytą w gabinecie implantologicznym i chirurgii stomatologicznej – część 2

Ciąg dalszy pytań od naszych pacjentów.

1.     Ile czasu trwa zabieg kortykoromii

Kortykotomia pełnego łuku trwa ok 1,5h

2.     Czy po zabiegu kortykotomii mogę podróżować samolotem?

Tak, już po kilku dniach od zabiegu można latać samolotem.

3.     Jak długo trwa zabieg wszczenienia implantów w metodzie All on 4?

Część chirurgiczna trwa ok 2h

4.     Czy na zabieg implantacji mam się przygotować w jakiś szczególny sposób?

Należy zjeść wcześniej pożywny posiłek, paniom zalecamy przyjść bez makijażu!

5.     Czy po zabiegu implantacji mogę myć zęby?

W dniu zabiegu należy zrezygnować z mycia zębów, następnego dnia można z pominięciem miejsca implantacji a w późniejszym czasie dokładna higienia jest szalenie ważna!

6.     Co zrobić jeśli po zabiegu implantacji pojawi się skrzep?

Przede wszystkim nie stresować się i pozostawić go do czasu aż się wchłonie.

7.     Czy istnieje szansa wykonania protezy na 2 implantach?

Tak, jest to możliwe, lecz zawsze o takiej metodzie decyduje lekarz podczas konsultacji.

8.     Czy regeneracja kości może się nie sprawdzić i ubytek kostny pozostaje niezmienny?

Zawsze istnieje możliwość powikłań po zabiegu chirurgicznym. Zebranie dokładnego wywiadu, dobranie odpowiedniej metody oraz umiejętności operatora pozwalają na przeprowadzenie zabiegu w sposób ograniczający do minimum ryzyko pojawienia powikłań.

9.     Czy czego naleźy unikać po ekstrakcji ósemki?

Po ekstrakcji naleźy unikać wysiłku fizycznego (do ok 4-5 dni), palenia papierosów oraz (w dniu po zabiegu) picia i jedzenia gorących potraw.

10.  Jak długo od wszczepienie implantu muszę czekać na zamontowanie korony?

Po ok3-6 miesiącach zapraszamy pacjenta na wycisk, bądź skan i po tygodniu montujemy gotową koronę na implancie.

11.  Jak często po implantacji należy się pojawiać na wizytach kontrolnych?

Od momentu, w którym pacjent zostaje wyposażony  w koronę ostateczną, miło nam będzie się spotkać przynajmniej raz w roku na wizycie kontrolnej, w razie gdy coś niepokoi pacjenta należy niezwłocznie się skontakctować z gabinetem.

12.  Czy jeśli wszczepię implant to mogę mieć pewność, że będzie mi służył do końca życia?

Żywotność implantów jest zależna od wielu czynników m.in od ogólnego stanu zdrowia, palenia tytoniu , warunków miejscowych takich jak ilość i jakość tkanki kostnej oraz tkanek miękkich czyli dziąseł. Jednym z najważniejszych czynników jest higiena jamy ustnej oraz wizyty kontrolne. Średnia przeżywalność implantow wg. piśmiennictwa to 29 lat.

13.  Czy dziecko może mieć wszczepiony implant?

Nie, implanty są rozwiązaniem uzupełniającym braki zębowe w przypadku dorosłych.

14.  Czy w przypadku uzupełnienia jednego punktu zebowego korzystniejsze jest wszczepienie implantu czy wykonanie mostu protetycznego?

Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie, natomiast jeśli zęby sąsiadujące z ubytkiem są zdrowe i w dobrej formie to implant jest znacznie lepszym rozwiązaniem, nie wymagającym szlifowania i ingerencji w zdrowe zęby, jak to się dzieje w przypadku uzupełnień protetycznych.

15.  Jak długo goi się dziąsło po przeszczepie?

Dziąsło goi się w okresie od 2 do 4 tygodni.

16.  Czego unikać po przeszczepie dziąsła?

Zalecamy unikać jedzenia potraw powodujących dodatkowy dyskomfort i podrażnienia: wszystkiego co kwaśne, pikantne, twarde i chrupiące, przynajmniej kilka dni po zabiegu.

ciąg dalszy nastąpi…