Często zadawane pytania przed wizytą w gabinecie stomatologicznym, chirurgicznym i implantologicznym

Często zadawane pytania przez pacjentów przed wizytą w gabinecie implantologicznym i chirurgii stomatologicznej

Nasi pacjenci pytają się my odpowiadamy. Tu znajdziecie Państwo wiele odpowiedzi na pytania które padają czasami już podczas pierwszego kontaktu telefonicznego. Będziemy sukcesywnie uzupełniać ten temat dzięki Państwu.

1. Czy mogę prowadzić auto po zabiegu usunięcia zęba/wszczepnieniu implantu?

Tak, o ile pacjent dobrze znosi znieczulenie miejscowe stomatologiczne. O mitach dotyczących implantów przeczytsz tutaj.

1. Czy można w dniu usunięcia zęba wszczepić implant?

Jest to możliwe, jednak nie w każdym przypadku, aby to ocenić potrzebna jest wizyta konsultacyjna.

1. Wjakim czasie rozkłada się proces leczenia implantologicznego?

Przy założeniu, że pacjent ma dobre warunki do wszczepienia implantu, umawiamy pacjenta na zabieg, po tygodniu od wszczepienia implantu zdejmowane są szwy a następnie po okresie gojenia czyli ok 3-6msc umawiane są dwie wizyty: tydzień po tygodniu na scan/wycisk i zamontowanie korony na implancie. Wszystko o implantach znajdziesz tutaj.

1. Jak szybko po usunięciu zęba można umówić się na konsultację odnośnie wszczepienia implantu?

Jesli pacjent usunął, bądź stracił ząb musi odczekać ok 3 miesiące zanim pojawi się u chirurga. Wcześniejsza wizyta jest niepotrzebnym wydatkiem, ponieważ lekarz nie będzie mógł ocenić jak wygląda struktura kości w miejscu utraconego zęba.

1. Czy po usunięciu zęba/ wszczepieniu implantu muszę zrezygnować z wysiłku fizycznego?

Najlepiej jest odczekać 4-7dni zanim znów pacjent wróci do wzmożonej aktywności fizycznej.

1. Jak długo po ekstrakcji/implantacji będzie się utrzymywała się opuchlizna? Zasinienie?

Jest to kwestia bardzo indywidualna, jednak zwykle po ekstrakcji podedynczego zęba bądź wszczepieniu implantu.nie pojawiają się zasinienia czy opuchlizna.

1. Ile czasu trwa zabieg odsłonięcia implantu i na czym polega?

Zabieg odsłonięcia implantu trwa ok 20min, jest to drobny zabieg chirurgiczny związany z nacięciem dziąsła w miejscu wszczepienia implantu oraz zamontowaniem śruby gojącej (etap przygotowujący do zamontowania korony na implancie)

1. Ile czasu trwa zabieg wszczepienia implantu?

Sam zabieg wszczepienia implantu jest bardzo krótki, zajmuje ok 15 min, jednak przygotowanie pacjenta jest bardziej czasochłonne i zwykle całość zamyka się maksymalnie w godzinie. Tutaj jest artykuł o mitach dotyczących implantów.

1. Czy zabieg wszczepienia implantu odbywa się w znieczuleniu ogólnym?

Zabieg odbywa się z użyciem znieczulenia miejscowego.

1. Ile czasu trwa zabieg ekstrakcji ósemki?

Jest to uzależnione od skomplikowania ekstrakcji. Jeśli ząb ósmy jest na powierzchni i korzenie umożliwiają ekstrakcję z użyciem tylko dźwigni, zabieg trwa ok 5min, w przypadkach chirurgicznej ekstrakcji do 20-30min.

1. Czy zanim się pojawię na konsultacji implantologicznej muszę wykonać jakieś badania?

Najlepiej jest wstrzymać się do czasu wizyty. Zwykle do takiej konsultacji wykorzystywane jest badnanie tomografii komputerowej, natomiast zdarzają się przypadki gdzie lekarz odracza termin leczenia implantologicznego i wtedy badanie jest wykonywane w późniejszym czasie. (Jeśli nie ma potrzeby lepiej jest się nie narażać na naświetlanie)

1. Czy zawsze po usunięciu ósemki zakładane są szwy?

Nie, o tym czy zostaną założone szwy decyduje lekarz podczas zabiegu.

1. Czy w cenę ekstrakcji ósemki wliczone jest znieczulenie i ewentualne założenie szwów?

Tak, nie mamy żadnych ukrytych i dodatkowych kosztów.

1. Jak długo po zabiegu chirurgicznym nie można jeść?

Od razu po zabiegu (ok 30 min po) lekarz zaleca schładzanie miejsca operacji i tu zwykle polecane są lody. Lekarz zawsze przekazuje zalecenia pozabiegowe.

1. Czy do zabiegu implantacji/ekstrakcji trzeba być na czczo?

Przed każdym zabiegiem z zakresu chirurgii stomatologicznej należy zjeść wcześniej poźywny posiłek!

1. Czy implant może się nie przyjąć?

Istnieje takie ryzyko, jednak jest to tylko 3% przypadków.

1. Czy wizyta kontrolna i zdjęcie szwów jest płatne?

Nie, wizyta kontrolna i zdjęcie szwów nic nie kosztują.

1. Jak długo rana po ekstrakcji zęba 8 się goi?

Jeśli pacjent ściśle stosuje się do zaleceń pozabiegowych, po ok tygodniu praktycznie nie odczuwa już żadnego dyskomfortu związanego z zabiegiem usunięcia zęba.
Calkowity czas gojenia rany to 2-3 miesiące póki uformuje się nowa kość i pokryje się całkowicie dziąsłem.

1. Czy po implantacji można normalnie funkcjonować/pracować?

Tak, choć jest to indywidualna kwestia. W razie potrzeby lekarz może pacjentowi wystawić zwolnienie lekarskie.

1. W jakim czasie od zabiegu należy zdjąć szwy?

Szwy są zdejmowane po ok tygodniu od zabiegu, w niektórych przypadkach zalecane jest aby pacjent zgłosił się w czasie od 10 do 14 dni po zabiegu.

1. Czy zabieg ekstr/wszczepienia implantu boli?

Zabieg jest całkowicie bezbolesny, natomaist pacjent może odczuwać np ucisk, lub inne działania lekarza.

1. Czy po ekstr 8/ wszczepieniu implantu mogę latać samolotem?

Zaleca się aby nie wykonywać zabiegów z zakresu chirurgii stomatologicznej na ok tydzień przez planowanym lotem.

1. Czy jeśli mam okres mogę usunąć ósemkę?

Nie jest zalecane aby wykonywać zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej w czasie miesiączki.

1. Czy jeśli mam opryszczkę na ustach muszę przełożyć wizytę?

Tak, opryszcza i inne zmiany wirusowe w obrębie jamy ustnej, są przeciwskazaniem do wykonywania zabiegów chorurgicznych.

1. Jak długo mogę chodzić z koroną tymczasową na implancie?

Zalecane jest aby zamontować koronę właściwą na implancie nie później niż rok od momentu przykręcenia korony tymszasowej.

1. Czy jest możliwe wykonanie korony tymczasowej na implancie od razu po wszczepieniu implantu?

Tak, ale to jest kwestia bardzo indywidualna i o tym decyduje lekarz.

1. Co jeśli odkęcei mi się śruba gojąca na implancie?

O takim przypdku bezwzględnie należy zawiadomić lekarza i zgłosić się do gabinetu, aby ponownie zamontować śrubę gojącą.

1. W jaki sposób należy dbać o implanty?

Higiena w przypadku posiadania implantów jest bardzo ważna. Implant i przestrzeń wokół czyścimy jak własne zęby! Polecane jest używanie irygatora stomoatologicznego. Tutaj jest artykuł o dbaniu o implanty.

1. Czy zawsze po usunięciu ósemki jest zalecany antybiotyk?

Nie, jeśli nie ma co do tego wskazań antybiotyk nie jest zalecany. Tutaj jest artykuł o antybiotyku i implantach

ciąg dalszy nastąpi…